Monday, December 16, 2019

Žiedo ir laiptų betonavimas

Sveiki!

Sakiau sau - pailsėsiu, kai užbetonuosiu, tai pailsėjau ir su tinklaraščiu.

Klojiniai buvo jau surinkti ir paruošti betonavimui tiek žiedui virš pamatųtiek perdangos tarpams ir galamstiek ir laiptams. Pačiam betonavimui irgi reikia pasiruošti. Pagal statybinių konstrukcijų projekto dalį reikia užsisakyti reikiamą betoną, kad atitiktų markė ir kiekis. Jeigu betonuojate su automobiliniu betono siurbliu, siurbliui visada reikia pridėti 0,2 m3 betono, kriaušei 0,05-0,1 m3. Aš kelis sykius perskaičiavau betono kiekį, kad būčiau užtikrintas, jog nereikės jo laidoti ar laukti ir mokėti už papildomą vežimą.

Kitas labai svarbus dalykas yra įrankiai. tokiems betonavimams reikia iš karto pasiruošti šiuos pagrindinius įrankius:
  1. Mentelė (kelnė);
  2. gulsčiukas;
  3. giluminis vibratorius;
  4. tiesus tąšas, lenta arba liniuotė.
Jeigu patys darėtės klojinius ir nesate tikri, ar jie atlaikys, aš būtinai rekomenduoju pasiruošti kelis skydus, įvairių ilgių brusų, suktuką, perforatorių, savisriegių, mūrvinių, plaktuką ir kūjį, nes klojiniams lūžus ar atitrūkus teks skubiai tvarkyti pažeistą vietą. Betono slėgis kyla didėjant gyliui (diagrama panaši į trapeciją, pasiekus tam tikrą gylį slėgis nebedidėja). Visos angos - durys, langai, turi būti paramstytos papildomais tąšais.

Prieš pat betonavimą reikia atlikti ir šiuos darbus:
  1. nuplauti klojinius vandeniu, kadangi į klojinius ypač nulinio ciklo statybos metu prisineša daug smėlio ir kitų šiukšlių. Būtų gerai, kad visi klojiniai būtų ištepti klojinių alyva, taip jie lengviau atitrūks nuo betono, kai reikės ardyti;
  2. Užkimšti perdangos skyles. Perdangos skylės nesibetonuoja, todėl jas reikia užkimšti. Šiais laikais iš gamyklos atvažiuoja perdangos su specialiais kaiščiais, bet jeigu tokių nėra, tada tiks bet kas, kas gali sustabdyti betoną, kad ir putplasčio gabalas;
  3. patikrinti klojinių sujungimus, ar nėra tarpų, ar klojiniai lygiai susijungia. Visus tarpus galima iš bėdos užpūsti montažinėmis putomis, tik putų perviršį būtina nupjauti. Kuo gražesnis vidinių klojinių vaizdas, tuo gražesnis bus betonas, kai nuardomi klojiniai.
  4. Pasirūpinti darbų sauga!
    • Būtinai turėti su savimi apsauginius akinius, nes betonas patekęs į akis gali jas smarkiai pažeisti. Vidury betonavimo nebus laiko plauti akių;
    • Devėti guminius batus ir turėti pirštines bei apsirengti darbo drabužiais, nes betonuojant siurbliu ir vibruojant giluminiu vibratoriumi betonas taškosi į visas puses.
Dar vienas dalykas - reikia pasidomėti betono siurblio pasiekiamumu, numatyti betonavimo eiliškumą ir eigą, patikrinti, ar automobilinis siurblys galės tinkamai privažiuoti, o jeigu betono kiekis didesnis, ar papildoma kriaušė turės galimybę privažiuoti prie siurblio. Betonavimo eiga labai svarbi - jeigu betonuojat laiptus ar perdangą, tai reikia pasirūpinti, kad baigus betonuoti būtumėte prie išėjimo.

O dabar kaip sekėsi mums betonuoti. Išsisukom tryse su tėvu ir uošviu :) Vienas betoną pylė, antras vibravo, trečias lygino ir nuiminėjo perteklių, jeigu toks buvo.
Betonavimas

Kaip jau rašiau anksčiau, svarbu pasiruošti nenumatytiems atvejams, ko mes nepadarėme, ir, kai atitrūko klojiniai silpniausioje vietoje (viršutinė blokų eilė turėjo monolitinius ruožus, juos galvojome užbetonuoti kartu su žiedu, tai čia ir buvo didžiausias slėgis į klojinius), teko skubiai ieškoti įrankių ir medžiagų sutvarkyti atitrūkusią vietą. O po visko dar teko ir susemti išsiliejusį betoną.

Užbetonuoti laiptų kartu su žiedu nepavyktų, nes betonas būtų per skystas ir laiptuose betonas būtų išstumtas per viršų. Todėl teko betonuoti per du kartus. Antrą kartą užsakiau sausesnio betono S1 klasės. Tačiau tokį betoną veža tik su savivarčiais, tai reiškia, kad jį reikia sunešioti rankomis. Su juo ir sunkiau dirbti - supiltą betoną silpnai pašlakstėm vandeniu ir vibravome. Buvo dvi nedidelės vietos, kur blogai suvibruotas, tačiau jos lengvai ištaisomos.

Klojinius pradėjau žiedui ardyti po savaitės, o laiptams po 2-3 savaičių palikdamas atramas po monolitiniu ruožu ir po laiptų posūkiais. Ten, kur buvo klojiniai sutepti klojinių tepalu ir buvo naudoti impregnuoti faneros lapai, klojiniai nusiardė labai lengvai ir betonas atrodo puikiai. Tačiau ten, kur naudojau OSB, likdavo šiek tiek drožlių, kadangi OSB jau buvo senokas ir per rudens lietus įmirkęs. Blogiausia vieta buvo ta, kurią ardžiau, kai lauke buvo -4 C šalčio, kadangi įmirkęs OSB užšalo ir nebe atplyšo tinkamai nuo betono. Tokias vietas teks nušlifuoti su vieliniu disku. Gerai, kad tokių vietų yra nedaug...

Klojinių ardymas 

Monolito apačia neblogai gavosi, tačiau reikia dar kelioms savaitėms paremti, kol betonas įgaus 100 % stiprumo.

Kartu užbetonuota sąrama įrodo, kokie klojiniai - toks ir betonas :)

Užbetonuotiems laiptams leidau pabūti klojiniuose ilgiau nei žiedui ir perdangai.

Apibendrinant - patiems betonuoti galima, tai nėra sunku. Tačiau čia galioja auksinė taisyklė - kaip pasiklosi, taip ir išsimiegosi, t.y. kaip pasiruoši betonavimui, taip sklandžiai jis ir praeis bei tokį rezultatą ir turėsi. Kadangi tai yra pamatai, tai aš nesijaudinu, kaip atrodo tas betonas nuardžius OSB. Vienintelė vieta, kuri matysis, yra laiptai ir monolitinis ruožas, jos atrodo gerai. Ką daryčiau kitą kartą - naudočiau visur atsparią drėgmei fanerą ir visur naudočiau klojinių tepalą, taip pat, jeigu betonuočiau su sausu betonu, pasisamdyčiau pagalbinių tam betonui sunešti. Nes laiptams suėjęs 2 m3 betono kiekis svėrė 4,8 tonos. Vienam sutampyti tokį kiekį menkas juokas, net su karučiu :)

2 comments:

  1. Kaimynas su pagalbininku ką tik pamatą per savaitę pasidarė. Gražų. Klasikinį. Net pavydu kaip paprasta :) Bet pamatas - tai tik 3-5% namo baigtumo lyg?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irgi iš pamatų blokų? Taip, nieko sudėtingo, tačiau reikia dar žiedo, hidroizoliacijos, apšiltinimo...
      Šiaip ir su poliais nėra nieko sudėtingo - karkasus tiek poliams, tiek rostverkui galima pasiruošti iš anksto, rostverko klojinius daryti liekamuosius.
      O aš skaičiuoju baigtumą pagal užimamą laiką, tai mano atliktas darbas yra 1/12.

      Delete